Celoživotní vzdělávání

1. DVPP – ke splnění kvalifikačních předpokladů

  • DVPP – Učitelství výchovy k finanční gramotnosti pro 2. st. ZŠ (v souladu s § 6 vyhlášky č. 317/2005 Sb.)
  • DVPP – Učitelství výchovy k finanční gramotnosti pro SŠ (v souladu s § 6 vyhlášky č. 317/2005 Sb.)

2. DPP – Programy k prohloubení odborné kvalifikace

  • Úvod do moderních metod matematického vzdělávání (16 hodin)
  • Pokročilý program moderních metod matematického vzdělávání (16 hodin)
  • Moderní metody matematického vzdělávání (24 hodin)
  • Moderní metody matematického vzdělávání (32 hodin)

Charakteristika: Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů v souladu s § 6 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, které vede k rozšíření odborné kvalifikace, způsobilost vyučovat další předmět. Jedná se o studium k získání kvalifikace učitele výchovy k finanční gramotnosti pro druhý stupeň základní školy v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů. Program bude realizován v průběhu tří semestrů s časovou dotací 250 hodin.

Cílová skupina: Absolventi studia Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro 2. stupeň ZŠ, kteří chtějí získat kvalifikaci pro výuku výchovy k finanční gramotnosti na ZŠ

Příjímací zkouška: Nekoná se, bude přijato prvních 30 zájemců v pořadí, jak budou vytištěné přihlášky s přílohou doručeny na fakultu.

Profil absolventa: Absolvent je způsobilý vykonávat přímou pedagogickou činnost na ZŠ.

Studijní plán

  • Celkový limit: 97 kreditů/250 hodin
  • Povinné předměty: 97 kreditů/250 hodin
  • Povinně volitelné předměty: 0 kreditů
  • Výběrové: 0 kreditů

Povinné předměty:

Zkr. Název předmětu Počet
kred.
Rozsah
výuky
Zakonč. Dopor.
R     S
KMA/MAT Matematika 12 26 Zk 1/Z
KMA/VFGD Výchova k finanční gramotnosti a její didaktika 6 12 zápočet 2/Z
KMA/EKO Ekonomie 8 18 Zk 1/Z
KMA/ÚFCŽ Úvod do financí 6 14 zápočet 1/Z
KMA/FP Finanční produkty 7 15 Zk 1/L
KMA/PO Pojišťovnictví 6 12 Zk 1/L
KMA/VTM1CŽ Výpočetní technika pro matematiky 4 8 zápočet 1/Z
KMA/VPFPM Výpočetní prostředky finanční a pojistné matematiky 8 18 Zk 2/Z
KMA/PMS1 Pravděpodobnost a matematická statistika 1 4 8 Zk 1/L
KMA/PMS2 Pravděpodobnost a matematická statistika 2 6 12 Zk 2/Z
KMA/ČŘE Časové řady v ekonomii 7 15 Zk 2/Z
KMA/MAMR Marketing a management 8 18 Zk 1/L
KMA/PR Právo 3 8 Zk 1/Z
KMA/ZVMK Základy veřejné a mediální komunikace 3 8 Zk 1/L
KMA/ZTP Zaměstnanost a trh práce 3 8 Zk 2/Z
KMA/PX Pedagogická praxe 3 20 zápočet 2/Z
KMA/PXO Odborná praxe 3 20 zápočet 2/Z
KMA/ZP Závěrečná práce 10
Celkem 97 250

Charakteristika: Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů v souladu s § 6 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, které vede k rozšíření odborné kvalifikace, které vede k rozšíření odborné kvalifikace, způsobilost vykonávat přímou pedagogickou činnost na jiném stupni školy. Jedná se o studium k získání kvalifikace učitele finanční gramotnosti pro střední školy v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Program bude realizován v průběhu tří semestrů s časovou dotací 250 hodin.

Cílová skupina: Absolventi studia Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro 2. stupeň ZŠ a SŠ, kteří chtějí získat kvalifikaci pro výuku výchovy k finanční gramotnosti na SŠ.

Příjímací zkouška: Nekoná se, bude přijato prvních 30 zájemců v pořadí, jak budou vytištěné přihlášky s přílohou doručeny na fakultu.

Profil absolventa: Absolvent je způsobilý vykonávat přímou pedagogickou činnost na SŠ.

Studijní plán

  • Celkový limit: 73 kreditů
  • Povinné předměty: 73 kreditů
  • Povinně volitelné předměty: 0 kreditů
  • Výběrové: 0 kreditů

Povinné předměty:

Zkr. Název předmětu Počet
kred.
Rozsah
výuky
Zakonč. Dopor.
R     S
KMA/MAT Matematika 6 18 Zk 1/Z
KMA/VFGD Výchova k finanční gramotnosti a její didaktika 3 8 zápočet 2/Z
KMA/EKO Ekonomie 6 18 Zk 1/Z
KMA/ÚFCŽ Úvod do financí 5 14 zápočet 1/Z
KMA/FP Finanční produkty 5 15 Zk 1/L
KMA/PO Pojišťovnictví 4 12 Zk 1/L
KMA/VTM1CŽ Výpočetní technika pro matematiky 3 8 zápočet 1/Z
KMA/VPFPM Výpočetní prostředky finanční a pojistné matematiky 5 14 Zk 2/Z
KMA/PMS1 Pravděpodobnost a matematická statistika 1 3 8 Zk 1/L
KMA/PMS2 Pravděpodobnost a matematická statistika 2 3 8 Zk 2/Z
KMA/ČŘE Časové řady v ekonomii 5 15 Zk 2/Z
KMA/MAMR Marketing a management 6 18 Zk 1/L
KMA/PR Právo 3 8 Zk 1/Z
KMA/ZVMK Základy veřejné a mediální komunikace 3 8 Zk 1/L
KMA/ZTP Zaměstnanost a trh práce 3 8 Zk 2/Z
KMA/PX Pedagogická praxe 5 20 zápočet 2/Z
KMA/PXO Odborná praxe 5 10 zápočet 2/Z
Celkem 73 200

Kurz o celkové hodinové dotaci 16 hodin je určen pro učitele matematiky základních škol. Účastníci se v něm aktivně seznámí s nejnovějšími trendy ve využití výpočetní techniky v matematickém vzdělávání, ve finančním vzdělávání a při uplatňování metod badatelsky orientovaného vyučování v matematice.

Kurz je akreditován MŠMT v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v souladu s § 10 vyhlášky 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, č.j.: MSMT- 27939/2017-1-1106.

Kurz je svým zaměřením vhodný i pro program OP VVV (lze hradit ze šablon).

Kurz o celkové hodinové dotaci 16 hodin je určen pro učitele matematiky základních škol. Účastníci se v něm aktivně seznámí s pokročilými postupy při využití výpočetní techniky v matematickém vzdělávání, ve statistice a při uplatňování metod integrované výuka a mezipředmětových vztahů.

Kurz je akreditován MŠMT v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v souladu s § 10 vyhlášky 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, č.j.: MSMT- 27939/2017-1-1106.

Kurz je svým zaměřením vhodný i pro program OP VVV (lze hradit ze šablon).

Kurz o celkové hodinové dotaci 24 hodin je určen pro učitele matematiky středních škol. Účastníci se v něm aktivně seznámí s nejnovějšími trendy v matematickém vzdělávání. Konkrétně je kurz zaměřen na využití výpočetní techniky v matematickém vzdělávání, aktuální otázky finančního vzdělávání a na představení a řešení motivačních příkladů s historickými a praktickými souvislostmi pro konkrétní témata RVP.

Kurz je akreditován MŠMT v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v souladu s § 10 vyhlášky 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, č.j.: MSMT- 32891/2018-2-908.

Kurz je svým zaměřením vhodný i pro program OP VVV (lze hradit ze šablon).

Kurz o celkové hodinové dotaci 32 hodin je určen pro učitele matematiky základních škol. Účastníci se v něm aktivně seznámí s pokročilými postupy při využití výpočetní techniky v matematickém vzdělávání, ve finančním vzdělávání, při uplatňování metod badatelsky orientovaného vyučování v matematice, ve statistice a při uplatňování metod integrované výuka a mezipředmětových vztahů.

Kurz je akreditován MŠMT v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v souladu s § 10 vyhlášky 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, č.j.: MSMT- 27939/2017-1-1106.

Kurz je svým zaměřením vhodný i pro program OP VVV (lze hradit ze šablon).