1. DVPP – ke splnění kvalifikačních předpokladů
- DVPP – Učitelství výchovy k finanční gramotnosti pro 2. st. ZŠ (v souladu s § 6 vyhlášky č. 317/2005 Sb.)
- DVPP – Učitelství výchovy k finanční gramotnosti pro SŠ (v souladu s § 6 vyhlášky č. 317/2005 Sb.)
2. DPP – Programy k prohloubení odborné kvalifikace
- Úvod do moderních metod matematického vzdělávání (16 hodin)
- Pokročilý program moderních metod matematického vzdělávání (16 hodin)
- Moderní metody matematického vzdělávání (24 hodin)
- Moderní metody matematického vzdělávání (32 hodin)
Charakteristika: Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů v souladu s § 6 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, které vede k rozšíření odborné kvalifikace, způsobilost vyučovat další předmět. Jedná se o studium k získání kvalifikace učitele výchovy k finanční gramotnosti pro druhý stupeň základní školy v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů. Program bude realizován v průběhu tří semestrů s časovou dotací 250 hodin.
Cílová skupina: Absolventi studia Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro 2. stupeň ZŠ, kteří chtějí získat kvalifikaci pro výuku výchovy k finanční gramotnosti na ZŠ
Příjímací zkouška: Nekoná se, bude přijato prvních 30 zájemců v pořadí, jak budou vytištěné přihlášky s přílohou doručeny na fakultu.
Profil absolventa: Absolvent je způsobilý vykonávat přímou pedagogickou činnost na ZŠ.
Studijní plán
- Celkový limit: 97 kreditů/250 hodin
- Povinné předměty: 97 kreditů/250 hodin
- Povinně volitelné předměty: 0 kreditů
- Výběrové: 0 kreditů
Povinné předměty:
Zkr. | Název předmětu | Počet kred. |
Rozsah výuky |
Zakonč. | Dopor. R S |
KMA/MAT | Matematika | 12 | 26 | Zk | 1/Z |
KMA/VFGD | Výchova k finanční gramotnosti a její didaktika | 6 | 12 | zápočet | 2/Z |
KMA/EKO | Ekonomie | 8 | 18 | Zk | 1/Z |
KMA/ÚFCŽ | Úvod do financí | 6 | 14 | zápočet | 1/Z |
KMA/FP | Finanční produkty | 7 | 15 | Zk | 1/L |
KMA/PO | Pojišťovnictví | 6 | 12 | Zk | 1/L |
KMA/VTM1CŽ | Výpočetní technika pro matematiky | 4 | 8 | zápočet | 1/Z |
KMA/VPFPM | Výpočetní prostředky finanční a pojistné matematiky | 8 | 18 | Zk | 2/Z |
KMA/PMS1 | Pravděpodobnost a matematická statistika 1 | 4 | 8 | Zk | 1/L |
KMA/PMS2 | Pravděpodobnost a matematická statistika 2 | 6 | 12 | Zk | 2/Z |
KMA/ČŘE | Časové řady v ekonomii | 7 | 15 | Zk | 2/Z |
KMA/MAMR | Marketing a management | 8 | 18 | Zk | 1/L |
KMA/PR | Právo | 3 | 8 | Zk | 1/Z |
KMA/ZVMK | Základy veřejné a mediální komunikace | 3 | 8 | Zk | 1/L |
KMA/ZTP | Zaměstnanost a trh práce | 3 | 8 | Zk | 2/Z |
KMA/PX | Pedagogická praxe | 3 | 20 | zápočet | 2/Z |
KMA/PXO | Odborná praxe | 3 | 20 | zápočet | 2/Z |
KMA/ZP | Závěrečná práce | 10 | – | ||
Celkem | 97 | 250 |
Charakteristika: Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů v souladu s § 6 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, které vede k rozšíření odborné kvalifikace, které vede k rozšíření odborné kvalifikace, způsobilost vykonávat přímou pedagogickou činnost na jiném stupni školy. Jedná se o studium k získání kvalifikace učitele finanční gramotnosti pro střední školy v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Program bude realizován v průběhu tří semestrů s časovou dotací 250 hodin.
Cílová skupina: Absolventi studia Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro 2. stupeň ZŠ a SŠ, kteří chtějí získat kvalifikaci pro výuku výchovy k finanční gramotnosti na SŠ.
Příjímací zkouška: Nekoná se, bude přijato prvních 30 zájemců v pořadí, jak budou vytištěné přihlášky s přílohou doručeny na fakultu.
Profil absolventa: Absolvent je způsobilý vykonávat přímou pedagogickou činnost na SŠ.
Studijní plán
- Celkový limit: 73 kreditů
- Povinné předměty: 73 kreditů
- Povinně volitelné předměty: 0 kreditů
- Výběrové: 0 kreditů
Povinné předměty:
Zkr. | Název předmětu | Počet kred. |
Rozsah výuky |
Zakonč. | Dopor. R S |
KMA/MAT | Matematika | 6 | 18 | Zk | 1/Z |
KMA/VFGD | Výchova k finanční gramotnosti a její didaktika | 3 | 8 | zápočet | 2/Z |
KMA/EKO | Ekonomie | 6 | 18 | Zk | 1/Z |
KMA/ÚFCŽ | Úvod do financí | 5 | 14 | zápočet | 1/Z |
KMA/FP | Finanční produkty | 5 | 15 | Zk | 1/L |
KMA/PO | Pojišťovnictví | 4 | 12 | Zk | 1/L |
KMA/VTM1CŽ | Výpočetní technika pro matematiky | 3 | 8 | zápočet | 1/Z |
KMA/VPFPM | Výpočetní prostředky finanční a pojistné matematiky | 5 | 14 | Zk | 2/Z |
KMA/PMS1 | Pravděpodobnost a matematická statistika 1 | 3 | 8 | Zk | 1/L |
KMA/PMS2 | Pravděpodobnost a matematická statistika 2 | 3 | 8 | Zk | 2/Z |
KMA/ČŘE | Časové řady v ekonomii | 5 | 15 | Zk | 2/Z |
KMA/MAMR | Marketing a management | 6 | 18 | Zk | 1/L |
KMA/PR | Právo | 3 | 8 | Zk | 1/Z |
KMA/ZVMK | Základy veřejné a mediální komunikace | 3 | 8 | Zk | 1/L |
KMA/ZTP | Zaměstnanost a trh práce | 3 | 8 | Zk | 2/Z |
KMA/PX | Pedagogická praxe | 5 | 20 | zápočet | 2/Z |
KMA/PXO | Odborná praxe | 5 | 10 | zápočet | 2/Z |
Celkem | 73 | 200 |
Kurz o celkové hodinové dotaci 16 hodin je určen pro učitele matematiky základních škol. Účastníci se v něm aktivně seznámí s nejnovějšími trendy ve využití výpočetní techniky v matematickém vzdělávání, ve finančním vzdělávání a při uplatňování metod badatelsky orientovaného vyučování v matematice.
Kurz je akreditován MŠMT v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v souladu s § 10 vyhlášky 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, č.j.: MSMT- 27939/2017-1-1106.
Kurz je svým zaměřením vhodný i pro program OP VVV (lze hradit ze šablon).
Kurz o celkové hodinové dotaci 16 hodin je určen pro učitele matematiky základních škol. Účastníci se v něm aktivně seznámí s pokročilými postupy při využití výpočetní techniky v matematickém vzdělávání, ve statistice a při uplatňování metod integrované výuka a mezipředmětových vztahů.
Kurz je akreditován MŠMT v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v souladu s § 10 vyhlášky 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, č.j.: MSMT- 27939/2017-1-1106.
Kurz je svým zaměřením vhodný i pro program OP VVV (lze hradit ze šablon).
Kurz o celkové hodinové dotaci 24 hodin je určen pro učitele matematiky středních škol. Účastníci se v něm aktivně seznámí s nejnovějšími trendy v matematickém vzdělávání. Konkrétně je kurz zaměřen na využití výpočetní techniky v matematickém vzdělávání, aktuální otázky finančního vzdělávání a na představení a řešení motivačních příkladů s historickými a praktickými souvislostmi pro konkrétní témata RVP.
Kurz je akreditován MŠMT v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v souladu s § 10 vyhlášky 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, č.j.: MSMT- 32891/2018-2-908.
Kurz je svým zaměřením vhodný i pro program OP VVV (lze hradit ze šablon).
Kurz o celkové hodinové dotaci 32 hodin je určen pro učitele matematiky základních škol. Účastníci se v něm aktivně seznámí s pokročilými postupy při využití výpočetní techniky v matematickém vzdělávání, ve finančním vzdělávání, při uplatňování metod badatelsky orientovaného vyučování v matematice, ve statistice a při uplatňování metod integrované výuka a mezipředmětových vztahů.
Kurz je akreditován MŠMT v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v souladu s § 10 vyhlášky 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, č.j.: MSMT- 27939/2017-1-1106.
Kurz je svým zaměřením vhodný i pro program OP VVV (lze hradit ze šablon).