Tutoriál na skenování kostky

Před skenováním nejprve prohlédneme a zhodnotíme povrch materiálu, pokud je materiál velmi lesklý nebo tmavý, je potřeba ho trochu mechanicky zesvětlit a zmatnit, například poprášit křídou nebo postříkat křídovým sprejem. Potřebujeme upravit předmět pouze při skenování a ne ho trvale poškodit. Proto je křída ideální, jelikož se dá snadno smýt ze skenovaného předmětu.

Dalším krokem je nalepení kontaktních bodů. Kostka z lego duplo není nijak strukturovaná, proto budou stačit tři kontaktní body.

Máme nastaven software a hardware. Kalibrační deska posloužila při skenování hrací kostky jako pozadí. Přistoupíme nyní ke skenování pozadí pro jednodušší finální úpravu a skládání jednotlivých skenů k sobě.

Překlikneme v softwaru na automatický otočný stůl, nastavíme počet snímků na 6, jelikož se jedná o jednoduchý předmět. Pokud chceme dosáhnout vyšší kvality výsledného modelu, můžeme zvolit více snímků. Následně umístíme předmět na otočný stůl, zkontrolujeme kamery a můžeme zahájit samotné skenování. Program si pak sám řídí skenování a otáčení stolu. Jednotlivé skeny jsou v průběhu skenování programem skládány do sebe, jestliže máme nalepen dostatek kontaktních bodů, je program schopný velmi dobře složit všechny skeny dohromady.

Program se po dokončení jednotlivých skenů přepne na záložku SLOUČENÍ TVARŮ. Kde je potřeba smazat tělesa, která ke kostce nepatří a byla oskenována omylem. Vyberu na levém panelu volbu čištění, kde mohu pomocí obdélníku vybrat relativně velkou plochu, a rychleji vyčistím celou plochu od nežádoucích objektů. Hrací kostka se složila hezky díky kontaktním bodům, tudíž nemusím zarovnávat jednotlivé skeny ručně. Nyní pouze nastavím hodnoty u sloučení. Ostrost nastavíme na 2 a otvory uzavřu na 50 %, aby se všechny otvory zaplnily tak, jak mají.





Zpět



Home