Zpět na pokyny

Téma kontaminace

1. Jak hodnotíte situaci ve Vašem kraji v následujících oblastech?

Kontaminace ovzduší

Kontaminace vody

Kontaminace půdy

Jiné kontaminace (znečištění světelné, hlukové, radiace aj.)

2. Kolik hodin máte možnost v jedné třídě věnovat ročně výuce následujících témat?

Kontaminace ovzduší hodin.
Kontaminace vody hodin.
Kontaminace půdy hodin.
Jiné kontaminace (znečištění světelné, hlukové, radiace aj.) hodin.

3. Kolik hodin přibližně věnujete v jedné školní třídě následujícím tématům během celé jejich školní docházky (tedy celkem za ty ročníky ZŠ, během kterých je učíte)? Pokud zmíněná témata neučíte, uveďte 0 hodin.

Kontaminace ovzduší hodin.
Kontaminace vody hodin.
Kontaminace půdy hodin.
Jiné kontaminace (znečištění světelné, hlukové, radiace aj.) hodin.

4. Kolik hodin výuky by měl(a) podle Vás v ideálním případě absolvovat každý žák (každá žákyně) celkem za celou školní docházku (od všech učitelů, ze všech předmětů dohromady)?

Pokud zmíněné téma nepovažujete za důležité, napište 0 hodin.
Kontaminace ovzduší hodin.
Kontaminace vody hodin.
Kontaminace půdy hodin.
Jiné kontaminace (znečištění světelné, hlukové, radiace aj.) hodin.

5. Do výuky jakých ročníků témata kontaminace vy osobně jako pedagog zařazujete?

Neřazazuji .
Kontaminace ovzduší třídě (vypište ročníky).
Kontaminace vody třídě (vypište ročníky).
Kontaminace půdy třídě (vypište ročníky).
Jiné kontaminace (znečištění světelné, hlukové, radiace aj.) třídě (vypište ročníky).

6. Co se žáci během vaší výuky dozvědí o kontaminaci ovzduší?

Které chemické látky způsobující kontaminaci ovzduší.
Tepelné elektrárny, spalování a doprava jako zdroj kontaminace ovzduší.
Co je to primární a sekundární znečištění ovzduší.
Skleníkové plyny v ovzduší.
Prachové částice v ovzduší.
Jiné – jaké?

7. Co se žáci během vaší výuky dozvědí o kontaminaci vody?

Které chemické látky způsobující kontaminaci vody.
Nejčastější antropogenní zdroje znečištění vody.
Znečištění pitné a podzemní vody.
Eutrofizace povrchových vod.
Znečištění vody teplem.
Jiné – jaké?

8. Co se žáci během vaší výuky dozvědí o kontaminaci půdy?

(můžete vybrat více odpovědí)
Které chemické látky způsobující kontaminaci půdy.
Biologická degradace půdy.
Skládkování nebo vypouštění průmyslového odpadu.
Používání pesticidů, herbicidů ... .
Radioaktivní kontaminace půdy.
Jiné – jaké?

9. Co se žáci během vaší výuky dozví o jiných kontaminacích (znečištění světelné, hlukové, radiace aj.)?

(můžete vybrat více odpovědí)
Krátkodobé a dlouhodobé účinky znečištění životního prostředí na zdraví člověka.
Způsoby ochrany životního prostředí před znečištěním.
Jak se může jedinec zapojit do procesu minimalizace znečištění životního prostředí.
Choroby způsobené znečištěním životního prostředí.
Kumulace chemických látek v tělěch živých organismů.
Jiné – jaké?

10. Jaké pedagogické principy používáte pro výuku na téma kontaminace půdy, vody, ovzduší?

(můžete vybrat více odpovědí)
Environmentalistika z pohledu každodeního žitota.
Převaha pozitivního nad negativním.
Rozvoj kritického systémového myšlení.
Environmentální myšlení jako škodlivý činitel v pokroku.
Úcta k živé i neživé přírodě.
Zaměření se na budoucnost jedince i lidstva.
Technický vývoj je omezován ochranou přírody.
Využití aktivizujících metod ve výuce.
Osobní přístup pedagoga.
Jiné – jaké?

11. Jaké didaktické formy a metody používáte pro výuku na téma kontaminace půdy, vody, ovzduší?

(můžete vybrat více odpovědí)
Diskuse.
Skupinová práce.
Projektové vyučování.
Simulační hry.
Pobyt v přírodě.
Jiné – jaké?

12. Co je vaším cílem při výuce tématu kontaminace půdy, vody, ovzduší?

(můžete vybrat více odpovědí)
Předat relevantní informace o stavu ŽP.
Upozornit na nebezpečí ohledně zdraví.
Vědomí sociálních, politických a environmentálních souvislostí.
Postoje, hodnoty a schopnosti potřebné pro ochranu ŽP.
Jiné – jaké?

Pedagogická práce

13. V jakých třídách (ročnících) učíte?

první
druhé
třetí
čtvrté
páté
šesté
sedmé
osmé
deváté

první
druhé
třetí
čtvrté

14. Kolik přibližně žáků a žákyň (studentů a studentek) navštěvuje školu, na které nyní působíte?


15. Máte volnost zařazovat do své výuky témata podle vlastního uvážení?

rozhodně ano
spíše ano
ani tak, ani tak
spíše ne
rozhodně ne

16. Podílíte se svou výukou nebo jinými pedagogickými aktivitami na environmentální výchově ve vaší škole?

ano, koordinuji environmentální výchovu na naší škole
ano, podílím se na environmentální výchově u nás ve škole
ne

Ostatní

17. Jste:

muž
žena

18. Kolik je prosím vám let?


19. Kolikaletou máte pedagogickou praxi?


20. Jaké máte prosím nejvyšší dokončené vzdělání?

Vysokoškolské Bc.
Vysokoškolské Mgr. nebo Ing.
Vysokoškolské vyšší.

21. Zaškrtněte, prosím, pro jaké z následujících předmětů máte dokončené pedagogické vzdělání?

učitelství pro 1. stupeň základní školy
český jazyk (a literatura)
matematika
přírodověda
chemie
biologie
zeměpis
dějepis
občanská výchova
tělesná výchova
hudební výchova
výtvarná výchova
mediální výchova
rodinná výchova
informatika
ekologie
fyzika
jiný:

22. Jaké z následujících předmětů v současné době vyučujete?

učitelství pro 1. stupeň základní školy
český jazyk (a literatura)
matematika
přírodověda
chemie
biologie
zeměpis
dějepis
občanská výchova
tělesná výchova
hudební výchova
výtvarná výchova
mediální výchova
rodinná výchova
informatika
ekologie
fyzika
jiný:

23. Dozvěděl jste se během pedagogického studia něco o problematice kontaminace ovzduší, kontaminace vody, kontaminace půdy nebo jiných kontaminací (světelné či hlukové kontaminace, radiace)?

ne
ano, v rozsahu pár hodin
ano, ve větším rozsahu.

24. Pracuji ve škole, která je:

v obci do 999 obyvatel
v obci o velikosti 1 000 až 4999 obyvatel
v obci o velikosti 5 000 až 19 999 obyvatel
v obci o velikosti 20 000 až 49 999 obyvatel
v obci o velikosti 50 000 až 99 999 obyvatel
v obci o velikosti 100 000 až 500 000 obyvatel
v Praze nebo jiném větším městě v zahraničí

25. Kraj, ve kterém žijete:

Hlavní město Praha
Středočeský
Jihočeský
Plzeňský
Karlovarský
Ústecký
Liberecký
Královéhradecký
Pardubický
Vysočina
Jihomoravský
Olomoucký
Zlínský
Moravskoslezský

26. Vaše škola je podle zřizovatele:

škola státní
škola církevní
škola soukromá
jiná:

27. Jste koordinátorem environmentální výchovy na vaší škole?

ano
ne

28. Škola, na které působíte, má vypracovaný Environmentální vzdělávací program?

ano
ne

29. Environmentální výchova je na škole realizovaná:

jako samostatný předmět
jako integrovaná součást jiného předmětu (jiných předmětů)
prostředníctvím školních akcí
prostředníctvím mimoškolních akcí
Antispamová kontrola (nutno vyplnit)
11 + 7 =