Comenius Logo - některé projekty jako studentské práce

     
      Návod:
    Při zahájení stahování souboru vyberte "otevřít jej" a- při správně nainstalovaném programu Comenius Logo se projekt rovnou spustí. 
    Samorozbalovací zkomprimované projekty jsou označené - ZIP 

    Nemáte-li Comenius Logo, ZDE ze stránky slovenských autorů tohoto programu si můžete stáhnout a nainstalovat českou demoverzi. (odkaz Demo Versions & Demo Projects na konci stránky)

     
    autor Jaromír Pangrác Čtvercofóbie (hra) Jednoduchá strategická hra na geometrickou představivost. Hrají dva hráči, obarvují políčka čtvercové sítě. Kdo vyplní vrcholy čtverce, prohrál.
    Ščelk (hra) Jednoduchá strategická hra. Z hrací ho plánu dva hráči střídavě odebírají skupiny políček podle určitého pravidla. Kdo odebere políčko vlevo dole, prohrál.
    autor Libor Pixa, implemetace strategie počítače Petr Liebl Skoronim (hra) Jednoduchá strategická hra. Dva hráči střídavě posouvají tři žabičky dolů po hracím plánu. Kdo nemůže táhnout, prohrál. možnost hrát proti počítači. (zip verze obsahuje navíc zvuky)
    autor Petr Komrska, upravila Lucie Musilová Veselá písmenka (demo) Ukázka práce s fázemi obrázkových proměnných a více želvami. Písmenka zapsané věty se různě přemísťují a vytváří obrazce.
    autorka Lucie Benešová Neviditelný text (demo) Ukázka použití průhledných barev v tvaru želv. Napsaný text je těly želviček překrýván a zneviditelňován.
    autor Petr Kukla Matematické kouzlo (hra) Hra pro 1 hráče. Program pomocí karet uhádne číslo do 100, které si uživatel myslí (toto číslo se do počítače nezadává). Ukázka třídění v binární soustavě.
    autorka Petra Hocová Ypsilon (hra) Jednoduchá strategická hra. Dva hráči střídavě obarvují políčka hracího plánu. Komu se podaří propojit svou barvou všechny tři strany hracího plánu, vyhrál. Známo z televize jako "AZ-kvíz". 
    autor Jiří Štěrba Robot Karel Tato hra simuluje pohyb robota Karla podle Vašich příkazů.
    Modely těles Toto demo umožňuje otáčení krychlí a čtyřbokým jehlanem v prostoru.
    autorka: Petra Podskalská a kolektiv Psací stroj (demo) Simulace psacího stroje. Jak tisknete klávesy, tak padají písmena.
    autor Petr Neuvirt Recyklátor čísel Výuková hra - matematika. Cílem hry je, aby hráč sestavil do modrého pole co nejvíce správných početních příkladů z nabízených čísel. Hráč ovládá "králíka", který prošlapuje sloupce čísel a tím sestavuje správný příklad. "Propadlá" nepoužitá čísla hráč ztrácí. Ovládání klávesnicí - šipkami, Enter.
    autor Aleš Kunc Trihex (hra) Krátká strategická hra pro 2 hráče. Hráči střídavě pokládají hrací kameny na herní plán. Po zaplnění hrací plochy kameny přesouvají do nových pozic. Hráč, který první položí 3 své kameny do jedné řady, vyhrál.
    autor Kamil Feitl Odhad při dělení Výukový program pro matematiku na 1. stupeň ZŠ. Trénink odhadu při písemném dělení dvou- a trojciferným číslem. Program zadává a hodnotí úlohy, hráč tipuje výsledek.
    Problém 4 barev "Matematické omalovánky", propedeutika topologie. Hráč vybarvuje různé obrázky co nejméně barvami tak, aby žádné sousední plochy nebyly obarveny stejnou barvou.
    autor David Hartman Grafy funkcí Test znalostí grafu funkcí. Jednoduchá matematická "prověrka" na přiřazení grafů k odpovídajícím funkcím. Úroveň: střední škola. (zip verze obsahuje navíc zvuky)
    autor Pavel Wollner Gardnerova hra Dvě logické hry: Gardnerova hra a klasická "15".
    Hlavolam s mincemi Logická hra. Úkolem je seřadit mince do určitého pořadí. Smí se táhnout vždy jen dvěma sousedními mincemi různých hodnot současně.
    autor Jan Bicek Osmisměrka Hráč hledá v hracím poli skrytá slova ve všech osmi směrech, aby odhalil tajenku.
    autorka Kateřina Simonidesová Pohádka z cukřenky Japonská pohádka, která objasňuje tajemství funkce faktoriál. Vhodné i pro malé děti.
    Ornament Program, který vykresluje různé ornamenty (tapety), možnost modifikace.

Tyto práce byly vytvořeny studenty jako zápočtové z předmětu 
"Výuka základů programování v jazyce Logo"

Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta, katedra informatiky, 1998 - ...

Případné dotazy prosíme  zde



Poslední aktualizace duben 2002