|
Samorozbalovací zkomprimované projekty jsou označené - ZIP Nemáte-li Comenius Logo, ZDE ze stránky slovenských autorů tohoto programu si můžete stáhnout a nainstalovat českou demoverzi. (odkaz Demo Versions & Demo Projects na konci stránky) |
| Čtvercofóbie (hra) | Jednoduchá strategická hra na geometrickou představivost. Hrají dva hráči, obarvují políčka čtvercové sítě. Kdo vyplní vrcholy čtverce, prohrál. | |
| Ščelk (hra) | Jednoduchá strategická hra. Z hrací ho plánu dva hráči střídavě odebírají skupiny políček podle určitého pravidla. Kdo odebere políčko vlevo dole, prohrál. | |
| Skoronim (hra) | Jednoduchá strategická hra. Dva hráči střídavě posouvají tři žabičky dolů po hracím plánu. Kdo nemůže táhnout, prohrál. možnost hrát proti počítači. (zip verze obsahuje navíc zvuky) | |
| Veselá písmenka (demo) | Ukázka práce s fázemi obrázkových proměnných a více želvami. Písmenka zapsané věty se různě přemísťují a vytváří obrazce. | |
| Neviditelný text (demo) | Ukázka použití průhledných barev v tvaru želv. Napsaný text je těly želviček překrýván a zneviditelňován. | |
| Matematické kouzlo (hra) | Hra pro 1 hráče. Program pomocí karet uhádne číslo do 100, které si uživatel myslí (toto číslo se do počítače nezadává). Ukázka třídění v binární soustavě. | |
| Ypsilon (hra) | Jednoduchá strategická hra. Dva hráči střídavě obarvují políčka hracího plánu. Komu se podaří propojit svou barvou všechny tři strany hracího plánu, vyhrál. Známo z televize jako "AZ-kvíz". | |
| Robot Karel | Tato hra simuluje pohyb robota Karla podle Vašich příkazů. | |
| Modely těles | Toto demo umožňuje otáčení krychlí a čtyřbokým jehlanem v prostoru. | |
| Psací stroj (demo) | Simulace psacího stroje. Jak tisknete klávesy, tak padají písmena. | |
| Recyklátor čísel | Výuková hra - matematika. Cílem hry je, aby hráč sestavil do modrého pole co nejvíce správných početních příkladů z nabízených čísel. Hráč ovládá "králíka", který prošlapuje sloupce čísel a tím sestavuje správný příklad. "Propadlá" nepoužitá čísla hráč ztrácí. Ovládání klávesnicí - šipkami, Enter. | |
| Trihex (hra) | Krátká strategická hra pro 2 hráče. Hráči střídavě pokládají hrací kameny na herní plán. Po zaplnění hrací plochy kameny přesouvají do nových pozic. Hráč, který první položí 3 své kameny do jedné řady, vyhrál. | |
| Odhad při dělení | Výukový program pro matematiku na 1. stupeň ZŠ. Trénink odhadu při písemném dělení dvou- a trojciferným číslem. Program zadává a hodnotí úlohy, hráč tipuje výsledek. | |
| Problém 4 barev | "Matematické omalovánky", propedeutika topologie. Hráč vybarvuje různé obrázky co nejméně barvami tak, aby žádné sousední plochy nebyly obarveny stejnou barvou. | |
| Grafy funkcí | Test znalostí grafu funkcí. Jednoduchá matematická "prověrka" na přiřazení grafů k odpovídajícím funkcím. Úroveň: střední škola. (zip verze obsahuje navíc zvuky) | |
| Gardnerova hra | Dvě logické hry: Gardnerova hra a klasická "15". | |
| Hlavolam s mincemi | Logická hra. Úkolem je seřadit mince do určitého pořadí. Smí se táhnout vždy jen dvěma sousedními mincemi různých hodnot současně. | |
| Osmisměrka | Hráč hledá v hracím poli skrytá slova ve všech osmi směrech, aby odhalil tajenku. | |
| Pohádka z cukřenky | Japonská pohádka, která objasňuje tajemství funkce faktoriál. Vhodné i pro malé děti. | |
![]() |
Ornament | Program, který vykresluje různé ornamenty (tapety), možnost modifikace. |
Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta, katedra informatiky, 1998 - ...
Případné dotazy prosíme zde