Eliška Homutová
FPE ZČU, PFJU, Plzeň
Science center jako prvek ve vzdělávání se začal objevovat v České republice před více než 10 lety. Často jsou využívané učiteli jako instituce pro školní výlety. Cílem tohoto příspěvku je přiblížit učitelům a odborné veřejnosti možnost využití expozičního prostoru Techmania Science Center ve výuce STEM a 1. stupni ZŠ. V rámci tohoto výzkumu je zmapovaná náplň expozičního prostoru Techmania Science Center pohledem dětí do 12 let. Ti pomocí pracovního listu popisují, za jakým vzdělávacím účelem jsou jednotlivé exponáty vytvořené a pomocí obrázků a psaného doprovodného textu zařazují exponáty do jednotlivých kategorií RVP. Jejich náhled na zaměření je srovnané s vnímáním exponátů expozičního prostoru učitelem. Data z tohoto výzkumu pak mohou posloužit tvůrcům exponátů pro lepší zaměření expozičního prostoru pro potřeby školních skupin 1. stupně ZŠ pro výuku. Data z tohoto výzkumu pak budou prezentovány učitelům, aby cíleně zaměřili návštěvu science center pro výuku.