Jak z výzkumu užití počítačů ve výuce vybagrovat hodinu matematiky

Lukáš Vízek
Univerzita Hradec Králové, Hradec Králové

V minulých letech jsme realizovali výzkumná šetření, která byla zaměřena na užití počítačů ve výuce matematiky a která vycházela z našich postřehů z experimentálních hodin na základní škole. Tedy naše pedagogická práce vytyčila jisté směry naší vědecké činnosti. Jak by ale šlo nástroje odborného výzkumu zpětně využít v učitelské praxi? Odpovědi na tuto otázku podáme ve workshopu, ve kterém nejprve účastníci sami vyřeší sadu výzkumných úloh a prodiskutují, jak by bylo možné ji použít v hodině matematiky. My následně ukážeme, jak jsme podobné úlohy zasadili zpět do výuky a jaké její výsledky jsme při tom pozorovali. Tematicky se budeme pohybovat v rovinné geometrii druhého stupně základní školy a budeme využívat prostředí GeoGebra doplněné o tištěné pracovní listy. Spoluautorkou workshopu je Libuše Samková.