Když chatboti vysvětlují geometrii

Magdalena Krátká
Katedra matematiky PřF UJEP v Ústí nad Labem, Ústí nad Labem

(společný příspěvek s Michaelou Tichou)

Chatboti a velké jazykové modely se rychle stávají běžnou součástí školního vzdělávání i samostudia. Jejich odpovědi bývají plynulé a přesvědčivé, avšak ne vždy správné. Na základě našich výzkumů, ve kterých jsme analyzovali odpovědi různých chatbotů na otázky z geometrie, ukážeme, jak se liší délka a přesnost jejich vysvětlení a jaké typické chyby se v nich objevují. Zaměříme se také na to, jak mohou učitelé s těmito chybami pracovat – zda se stanou zdrojem nedorozumění, nebo naopak příležitostí k rozvoji matematického myšlení a digitální gramotnosti žáků. Příspěvek nabídne inspiraci pro učitele, kteří chtějí využívat AI nástroje kriticky a tvořivě.