Poster: Kompetence budoucích učitelů matematiky k vytváření vhodného digitálního prostředí na 1. stupni ZŠ

Radka Dofková
Katedra matematiky, Pedagogická fakulty UP v Olomouci, Olomouc

(společný příspěvek s Alžbětou Kolaříkovou)

Poster shrnuje dílčí výsledky šetření zaměřeného na Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství (KRAU). Prezentovaná část reflektuje čtyři položky dotazníku související s tvorbou a využíváním digitálního prostředí ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy. Cílem bylo zjistit, jak budoucí učitelé reflektují své didaktické kompetence, zejména v oblastech didaktické transformace obsahu, využívání různorodých výukových postupů, uvědomování si dopadů digitálního prostředí na učení žáků a efektivní práce s dostupnými digitálními nástroji. Šetření se zúčastnilo 146 studentů učitelství 1. stupně ZŠ v prezenční i kombinované formě studia na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Odpovědi respondentů byly hodnoceny na šestibodové Likertově škále od „rozhodně ne“ po „rozhodně ano“. Výsledky ukazují, že studenti se v hodnocených oblastech vnímají poměrně silní, nicméně je potřeba dále rozvíjet praktické dovednosti v oblasti cílené integrace digitálních technologií do výuky a jejich využití pro podporu hlubšího porozumění matematickým konceptům.