JČMF  

MATEMATIKA PRO VŠECHNY

  SUMA JČMF

Matematika pro všechny v kontextu didaktiky matematiky

6. Literatura

 

Athee, M., & Pekhonen, E. (1994). Constructivistic viewpoints for school learning and teaching in mathematics and science. In Research Report 131. Helsinky : University of Helsinki, Department of Teacher Education, s. 13-18, 27-34.

Balacheff, N., & Kaput, H. (1996). Computer-based learning environments in mathematics. In A. J. Bishop, K. Clements, C. Keitel, J. Kilpatrick C. Laborde, (Eds.), International Handbook of Mathematics Education. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.

Davis, R. B., Maher, C. A. & Noddings, N. (1990). Constructivist views on teaching and learning of mathematics. USA : National Council of Teachers of Mathematics.

Glasersfeld Von, E. (1990). An Exposition of constructivism : Whysome like it radical. Journal for Research in Mathematics Education, 4, s. 7-18.

Greger, D., & Černý, K. (2007). Společnost vědění a kurikulum budoucnosti. Orbis scholae, 1 (1), 21-39.

Hartl, P., Hartlová, H. (2000). Psychologický slovník. Praha: Portál.

Healy, L., Sutherland, R. (1990). The use of spreadsheets within mathematics classroom. Math. Educ. Sci. Technol. 21, 847-862.

Hejný, M. (1989). Teória vyučovania 2. Bratislava: SPN.

Hejný, M., & Kuřina, F. (2001). Dítě, škola, matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál.

Hejný, M. Novotná, & J. Stehlíková, N., Eds. (2004). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: Katedra matematiky a didaktiky matematiky UK.

Kopka, J.: Hrozny problémů ve školské matematice. Ústí nad Labem, UJEP,1999

Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.

Maňák, J., Janík, T., & Švec, V. (2008). Kurikulum v současné škole. Brno: Paido.

Melichar, J., & Svoboda, J. (2003). Rozvoj matematického myšlení pro studium učitelství pro mateřské školy. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta

Noddings, N.(1990). Constructivism in mathematics education. Journal for Research in Mathematics Education, 4, s. 7-18.

Národní program rozvoje vzdělávání v České republice, Bílá kniha: Praha Ministerstvo mládeže a tělovýchovy. 2001.

Palečková, J., & Tomášek, V. (2001). Posun ve znalostech čtrnáctiletých žáků v matematicea přírodních vědách. Zpráva o výsledcích mezinárodního výzkumu TIMSS. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání.

Průcha, J. (2002). Moderní pedagogika. Praha: Portál.

Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2003). Pedagogický slovník. Praha: Portál.

Spilková, V. a kol. (2006). Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál.

Terhart, E., & Wenzel, H. (1993). Unterrichtsmethode in der Forshung. In ADLAMINI, B., Schulze, Th., & Terhart, E. (Hrsg.). Unterrichtsmethode: Theorie und Forshung. Bilanz und Perspektiven. Weinheim: Belz, 12-56.

European Commision: Second Report on the activies of the Working Group on Basic Skills, 2003, http://europa.eu.int/comm/dgs/education_culture

 

 

   

 

administrace