Využití nástroje Perusall ve výuce a hodnocení na vysoké škole

Kristýna Nižňaská
Univerzita Karlova Praha, Pedagogická fakulta

Anotace: Během workshopu se účastníci seznámí s tím, jakým způsobem můžeme do výuky na vysoké škole zapojit práci v nástroji Perusall, který slouží pro spolupráci studentů při čtení (nejen) matematického textu. Nejprve si práci s nástrojem vyzkoušíme z pozice studenta. Budeme pracovat s částí knihy Kalkulus, Genetický přístup, což je překlad knihy Die Entwicklung der Infinitesimalrechnung, eine Einleitung in die Infinitesimalrechnung nach der Genetischen Methode, kterou napsal Otto Toeplitz. Na překladu jsme během posledních dvou let pracovali na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Konkrétně se zaměříme na oddíl 1.5 Archimédovo měření kruhu a sinové tabulky a vyzkoušíme si, jak mohou studenti pracovat se samotným textem i pomocnými otázkami, které jsme k němu vytvořili. Zájemci mohou do připraveného ukázkového kurzu předem nahlédnout po registraci do platformy perusall.com. Stačí kurz dohledat pod následujícím kódem. Kód kurzu: NIZNANSKA-N9YXG Práci v kurzu si můžete vyzkoušet ještě před workshopem a zkusit si například odpovědět na některou z otázek či označit a okomentovat některou další část textu. Na Perusall se podíváme také z pozice učitele a stručně si ukážeme možnosti nastavení hodnocení. Ukážeme si, jakým způsobem zohledňujeme práci v nástroji ve výuce na Pedagogické fakultě. Součástí budou také ukázky z práce studentů a jejich zpětné vazby ke kurzu.