JČMF  

MATEMATIKA PRO VŠECHNY

  SUMA JČMF
UMÍŠ POZNAT Z GRAFU ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI FUNKCE?POZNÁŠ FUNKCI 3?NEBOJTE SE INVERZEPOZNÁŠ FUNKCI 1?POZNÁŠ FUNKCI 2?JAKÉ MÁŠ NA KOLE PŘEVODY?KAM SMĚŘUJE 1NEJDŘÍV TRPKÉ ZDÁ SEKAM SMĚŘUJE 2SVÁZANÁ FUNKCE

NEBOJTE SE INVERZE

Určování funkčních předpisů pro inverzní funkci, definičního oboru a oboru hodnot funkce, sestrojování grafů navzájem inverzních funkcí. Předpokládané znalosti - podmínka pro existenci inverzní funkce, funkční předpis, definiční obor a obor hodnot, vyjadřování neznámé ze vzorce, osová souměrnost.

doba trvání prostředí obtížnost ICT forma práce
25

 
soubory: šablona pro učitele (pdf)     PL 1 (pdf)    

HistorieVyužití počítačůSpeciální vzdělávací potřeby

co zde najdete

Jednotlivé aktivity jsou pro snazší orientaci učitelů i žáků členěny podle svého primárního zaměření do několika základních tematických celků, které jsou následně ještě podrobněji rozděleny. Jestliže aktivita sdružuje několik úloh různého zaměření, je zařazena do kategorie Multiaktivita.

U každé aktivity kromě stručné charakteristiky lze nalézt:

  • předpokládanou dobu potřebnou k řešení
  • doporučené prostředí (třída, outdoorová aktivita)
  • obtížnost (1 - lehká, 2 - středně obtížná, 3 - obtížná)
  • potřebnost výpočetní či jiné techniky (kalkulátor, počítač, interaktivní tabule)
  • vhodnou metodu práce (samostatná práce, skupinová práce, práce s celou třídou).

Pro každou aktivitu je v Šabloně pro učitele připraveno zadání, vzorové řešení doplněné metodickými poznámkami a další potřebné informace. U řady aktivit jsou ke stažení připraveny také pracovní listy pro žáky, případně další soubory, které lze použít ve výuce (např. modely v GeoGebře). Zajímavé historické úlohy a poznámky, podrobné informace o práci s výpočetní technikou a práci se žáky se specifickými poruchami jsou uvedeny samostatně (odkazy na stránce dole).

 

   

 

administrace